Adverteren in zoekmachines is een effectieve en efficiënte manier om uw relevantie en vindbaarheid te vergroten. We doen dit met bijvoorbeeld Google AdWords. Search Engine Advertising in combinatie met Search Engine Optimization kan voor een exponentiële groei in uw website's verkeer zorgen.

Wat is Search Engine Advertising?

Met Search Engine Advertising maak je tegen betaling reclame voor je producten en diensten in zoekmachines. In Nederland wordt dit ook wel ‘zoekmachine adverteren’ genoemd. Een goede manier om bezoekers naar je website te trekken.

Het doel van Search Engine Advertising is om meer bereik te generen. Je kunt je vindbaarheid vergroten. Een ander doel van Search Engine Advertising is meer clicks te realiseren. Voor elke keer dat een bezoeker op je advertentie klikt, betaal je een vast bedrag. Een laatste doelstelling is om zoveel mogelijk conversies te realiseren. Er is sprake van een conversie als een bezoeker een bepaalt doel bereikt. Dit kan bijvoorbeeld zijn: een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop.

De voordelen van Search Engine Advertising

Een specifiek doelgroep bereiken

Éen van de voordelen van Google Ads is dat u heel precies kunt aangeven welke doelgroep op welke apparaten - mobiel, desktop of tablet - de advertenties ziet.

Zelf controle over uw zoekwoorden

U kiest zelf op welke zoekwoorden de campagne zichtbaar is. Het is ook mogelijk om niet-relevante zoekwoorden van je advertentiecampagne uit te sluiten.

Snel effectief

Adverteren is ideaal als u snel online vindbaar wilt zijn. Bijvoorbeeld omdat u een tijdelijke actie hebt die u extra wilt promoten. Een campagne is al na een kwartier zichtbaar voor zoekmachinegebruikers.

Je houdt controle over de kosten

Wat ook zo fijn is van zoekmachine-adverteren via Google, is dat je volledige controle houdt over de advertentiekosten. Het is mogelijk om een maximum dag- of maandbudget in te stellen.

Inzicht in de resultaten

De resultaten van uw campagne zijn terug te vinden in de statistieken van uw Google-account. Door deze data zorgvuldig te analyseren, kunt u waar nodig de campagne aanpassen. Zo bereikt uw de doelen nog beter.

Uitbreiden met extensies

Belknoppen, klantrecensies en locatiegegevens zijn voorbeelden van extensies. Ze geven extra informatie die getoond kunnen worden bij een advertentie. Het voordeel van zichtbare extensies is dat een advertentie extra opvalt.

Het gewenste resultaat

Je kunt met Google AdWords het budget aanpassen totdat je het gewenste resultaat hebt. Ook kun je zelf de advertentie-indeling bepalen en je advertentie targets op bepaalde gebieden (geografisch) en talen. Je kunt de advertenties dus alleen weergeven voor mensen die zoeken in een bepaalde plaats, regio of land.

Gorinchem

Bent u nieuwsgierig geworden?

Bent u van plan om Search Engine Advertising te gebruiken of heeft u een opmerking of vraag over iets anders? Neem contact met ons op via ons contactformulier.